FANDOM

Spoiler

Góra Ebott jest jednym z miejsc na powierzchni i jedynym nazwanym na powierzchni miejscem w grze.

OpisEdytuj

Jest ona jedynym istniejącym przejściem do Podziemia.

Zgodnie z legendą, wszyscy ci którzy się tam wybiorą nie wracają; dlatego też, miejsce to jest unikane przez ludzi (wybrało się ich tam tylko ośmiu, w tym protagonista

W grze Góra Ebott zostaje pokazana dwa razy: w czasie intra opowiadającego historię świata gry i napisów końcowych Prawdziwej Pacyfistycznej Ścieżki.

HistoriaEdytuj

Legenda głosi, że ci, którzy wespną się na górę, już nigdy nie powrócą.
- Intro
WojnaLIP
Dawno temu, między wspólnie rządzącymi powierzchnią Ziemi ludźmi i potworami doszło do wybuchu wojny.

Z ogromną przewagą wygrali ją ludzie, którzy zadecydowali o uwięzieniu potworów pod ziemią, pod Górą Ebott, a następnie otoczyli to miejsce magicznym zaklęciem, barierą, która powoduje, iż do Podziemia może wejść każdy, ale wyjść z niego mogą tylko istoty z potężną DUSZĄ.

Z tego powodu powstała legenda o ludziach ginących tam. Ludzie unikają chodzenia w tamto miejsce.

W roku 201X Pierwszy Człowiek wspiął się tam, a następnie wpadł do królestwa potworów, zostając zaadoptowanym przez królewską rodzinę. Pewnego dnia jednak, człowiek zachorował, a jego ostatnim życzeniem było zobaczenie kwiatów z rodzinnej wioski. Niestety nikt nie mógł przekroczyć bariery, skutkiem czego nikt nie mógł spełnić owego życzenia. Przyszywany brat człowieka, wchłonął DUSZĘ człowieka, przedostając się przez Barierę. Położył on jego ciało na kwiatach w wiosce, przez co ludzie, począwszy atakować Asriela czym tylko mieli, uznali go za zabójcę Chary. Asriel, zachowując spokój i nie zważając na lecące w jego kierunku pociski, odszedł z uśmiechem w kierunku Góry Ebott. Krótko po powrocie do Podziemia, zmarł.

Przez bliżej nieokreślony czas wpadło tam jeszcze sześciu ludzi, z których każdy zginął; fabuła gry opowiada o losach ostatniego, ósmego.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Ebott czytane od tyłu to "ttobe", co prawdopodobnie pochodzi od Toby. Możliwe, że jest to nawiązanie do gry MOTHER 1, gdzie także znajduje się góra nazwana po twórcy gry, Shigesato Itoi.
  • Karta Tarota Góry Ebott ma numer 21 i oznacza świat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki