FANDOM

jest piękny dzień na zewnątrz. ptaki śpiewają, kwiaty kwitną... w czasie takich dni, dzieciaki takie jak ty...
P o w i n n y   s m a ż y ć   s i ę   w   p i e k l e.
- Sans przed walką.

MEGALOVANIA to 100 utwór muzyczny w Undertale Soundtrack. To utwór o szybkim tempie grający w czasie walki z Sansem na końcu Ludobójczej Ścieżki.

HistoriaEdytuj

Megalovania została oryginalnie skomponowana do hacka gry EarthBound Toby'ego Foxa znanego jako Radiation's Halloween Hack, który został wstawiony na stronę Starmen.Net w 2008 roku z okazji Halloween Funfest.

Radiaton's Halloween Hack (Halloweenowy Hack Promieniowania, Radiation to nick Toby'ego) toczył się w alternatywnym wszechświecie gry EarthBound gdzie wybrana czwórka nie powróciła albo po prostu użyła "kiepskiej przeróbki z przekleństwami". Według The Making of Radiont's Halloween Hack, początkowo to utwór Megalomania z gry Live A Live miał zostać użyty jako motyw ostatniego przeciwnika. Toby Fox jednak nigdy tego nie zrobił, więc wykrzyczał wszystko co czuł do mikrofonu, skopiował to i stworzył Megalovanię. Dodał także, że utwór ten został zainspirowany też przez ścieżkę Gadobadorrer z gry Brandish 2: The Planet Buster, gdzie powstał protagonista przeróbki.

Piosenka ta została później ponownie użyta dla komiksu sieciowego, Homestuck, jako MeGaLoVania (tom szósty, Homestuck Vol. 6: Heir Transparent) wraz z gitarami od Joren "Tensei'a" de Bruina. Ta wersja pojawia się częściowo także w Trybie Trickster w [S] Past Karkat: Wake up, a następnie w pełni w [S] Wake. Motyw tej ścieżki można także usłyszeć w bonusowym utworze The Blind Prophet z AletrniaBound, także skomponowanym przez Toby'ego Foxa.

CiekawostkiEdytuj

  • Słowo "Megalovania jest połączeniem słów "Megalomania" i "Transylvania".
  • Megalomania to motyw walki z bossem z gry Live A Live, który był motywacją dla Megalovanii. Pomimo że ten drugi utwór nie nawiązuje bezpośrednio melodią do tego pierwszego, ma podobną strukturę i daje podobne odczucia. W prawdziwym życiu, "megalomania" znaczy tyle co posiadanie zbyt dużego ego i uważanie się za potężniejszego niż się naprawdę jest.
  • Słowo Transylvania zostało użyte aby nadać uczucie Halloween.
  • Matka Toby'ego Foxa nazywa MEGALOVANIĘ "MEGALAVEGALA".
  • Jak wspomniano wyżej, megalomania jest określa kogoś aroganckiego aż do złudzenia. Dlatego niektórzy fani twierdzą, że Megalovania jest motywem Gracza/Chary/Friska a nie Sansa i że to nie gracz walczy z Sansem ale Sans z graczem. Teorię tę wspiera fakt, że Sans atakuje pierwszy, unika każdego ataku i może niespodziewanie zabić gracza kiedy ten jest przekonany że walka została zakończona (po oszczędzeniu) - czynności te może wykonywać tylko gracz ale żaden inny przeciwnik nie.
  • W dodatku do MEGALOVANII Sans ma swój własny, nieużyty motyw bitewny - Song That Might Play When You Fight Sans.
  • Według wywiadu z Tobym Foxem, to jedna z sześciu piosenek oryginalnie skomponowanych do innych projektów. Pozostałe pięć to Fallen Down, Heartache, Nyeh Heh Heh!, Bonetrousle i Another Medium.
  • Toby Foxy skomponował "sequel" Megalovanii nazwany Megalo Strike Back do albumu I Miss You - EarthBound 2012.
  • MEGALOVANIA z fanowskiej gry Mother Cognitive Dissonance to jedyna wersja tego utworu (pomijając AU i inne remixy), która nie została stworzona przez Toby'ego Foxa
  • MEGALOVANIA ma znaczenia w innych grach i webcomicu Homestuck:

> Earthbound Halloween Hack to utwór walki Dr Andonutsa - Finałowego bosssa (Jednak to może być utwór bohatera hacka - Varika, ponieważ jest łowcą nagród, który zabija dla pieniędzy, co może być nawiązaniem do teorii o utworze Gracza/Friska/Chary, ponieważ bohater na ludobójczej ścieżcę zachowuje się jak Varik).

> Homestuck to utwór główny w odcinku Homestuck: [S] Wake, który przez fanów określany jest jako utwór Vriski Serket, która jest drugą antagonistką odcinka.

> Mother Cognitive Dissonance gra w czasie ucieczki Larice'a z Mothership (co może nawiązywać do czasowego limitu ucieczki [co ciekawe oryginalny początek MEGALOVANII gra w rozmowie Larice z Niiue przed ucieczką, co może być nawiązaniem do tego, że ten utwór gra w tym czasię]) i jako utwór bitemny z N-Swirl, A-Swirl, L-Swirl i T-Swirl w czasie Paradox Ending (są oni finałowymi bossami w tym zakończeniu) oraz krótki kawałek tego utworu jest w utworze (też z gry Mother Cognitive Dissonance) King of the World w czasie walki z Giegue (Giygas w Earthbound), co może nawiązywać do jego megalomanii, która zmienia się w szaleństwo, co doprowadza do jego przemiany jako Giygasa.

() Pierwsza wersja MEGALOVANII dla UNDERTALE była wolniejsza i mniej efektywna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki