FANDOM

Photoshop Flowey

Photoshop Flowey (inaczej Omega Flowey, God Flowey przez fanów lub Flowey X w kodzie do gry; czyt. Fotoszop Flałi) to druga, silniejsza wersja Flowey'ego, która absorbuje sześć ludzkich DUSZ na końcu Neutralnej Ścieżki. Nazwany bossem ścieżki, kiedy nie został pokonany wcześniej.

OsobowośćEdytuj

W grze wielokrotnie pokazane jest, jak Flowey ma wrogie i okrutne usposobienie, regularnie zwymyślając pacyficznemu graczowi za ignorowanie jego filozofii „zabij-albo-zostań-zabitym” i mówiąc o swojej żądzy zniszczenia tego świata. Przebiegle planuje następne kroki i jest subtelny, gdy wymaga od tego sytuacja, nawet manipulując graczem do przyprowadzenia mu jak najwięcej dusz potworów w neutralnym zakończeniu. Jest w stanie zachować swoje wspomnienia pomiędzy zapisami, jako że sam wcześniej mógł zapisywać. Posiada także niepokojące poczucie humoru, co zostało pokazane w jego finałowej walce, w trakcie której zmienia się w coś, co określane jest mianem „Photoshop Flowey”.

FakeIntro.gif

Fałszywe intro, które się zawiesza po chwili. Jest to znak, iż Flowey posiada kontrolę nad grą.

Po śmierci Asgore'a, Flowey kradnie sześć ludzkich DUSZ, które wykorzystuje do osiągnięcia nadzwyczajnej potęgi. Pochłonięcie ich sprawia, że jego determinacja przewyższa tą, którą posiada protagonista. Uzyskuje dzięki temu dostęp do zapisu, co pozwala mu kierować grą. Flowey po raz kolejny mówi graczowi, że w świecie chodzi o to by "zabijać lub zostać zabitym".

FloweySave.png

Zapis pod władzą Flowey'ego

Intro w grze ulega zmianom. Tekst jest inny niż zwykle, a po paru sekundach ekran ulegnie "zawieszeniu". Następnie gracz wchodzi do menu gry, w którym znajduje się zapis pt. "My World" (Mój świat). Nazwa gracza przedstawiona jest jako "Flowey", jego LV wynosi 9999, a czas gry 9999:99 (co jest technicznie niemożliwe bez hacków). Funkcja "Restart" przestanie działać w tym momencie. Kontynuowanie sprawi, że gracz znajdzie się w ciemnym, pustym pomieszczeniu. Idąc w górę, gracz napotka punkt zapisu, który po użyciu, ulega zniszczeniu. Flowey za pomocą swych mocy niszczy zapis gry, więżąc go w swoim świecie.

Gracz nie jest w stanie uniknąć walki bez modyfikowania plików gry. Jedynym wyjściem jest pokonanie bossa. Dzięki mocy DUSZ, Flowey przemienia się w przerażającą hybrydę z rozwiniętym arsenałem broni. Jego celem jest ostateczne zlikwidowanie bohatera. Sama walka opiera się na bullet hell i jest bardzo zależna na losowości ataków. Wzywanie pomocy sprawi, że dusze zaczną pomagać graczowi. Ostatecznie buntują się przeciwko Flowey'emu i przywracają go do poprzedniej formy.

Po ostatecznej walce, gracz ma możliwość zabicia lub oszczędzenia go. Oszczędzenie sprawi, że Flowey zacznie ostrzegać i grozić protagoniście, że oszczędzenie go sprawi, iż on zabije wszystkich, których kocha. Dalsze naciskanie przy opcji "MERCY" wprowadzi go w zakłopotanie. Postać nie rozumie, dlaczego protagonista jest litościwy wobec niego, następnie ucieka przed nim. Zabicie go sprawi, że Flowey uzna, iż "ma to w sobie". Prawdopodobnie nawiązuje do możliwości zadawania innym bólu, bądź podejrzewał, iż w głębi niego siedzi Pierwszy Człowiek.  

WalkaEdytuj

Zobacz: Photoshop Flowey/W walce

CiekawostkiEdytuj

FloweyConceptArt.png

Koncepcja PF

  • Początkowa koncepcja Photoshop Floweya miała nazwę Azriel (co pewnie miało nawiązywać do Asriel) i miała opis: ...Ma cztery twarze i cztery tysiące skrzydeł, a jego ciało składa się z oczu i języków. Prawdopodobnie nawiązywał do anioła z różnych religii o nazwie ''Azrael'' (znanego też jako Azriel).
    • W islamie, Azriel jest aniołem śmierci, który Czuwa nad umierającymi, oddziela duszę od ciała i otrzymuje zmarłych pod postacią duchów.
Flowey's face.gif

Twarz, która czasami pojawia się na ekranie telewizora

  • Napis GAME OVER w zakończeniu gry z Photoshop Flowey'em, nawiązuje do Halloweenowego hack'u Toby'ego Foxa do gry EarthBound. Cytat wzoruje się na pewnym fragmencie z jego hack'u, z którego m.in. zaczerpnął pomysł z nieskończonym ciągiem "haha" w dialogu.
    OmegaFloweyTarot.jpg
  • W grze znajduje się plik o nazwie unnamed 6385, który wydaje się być koncepcją Photoshop Floweya.
  • Protagonista może być uderzony 14 razy przed śmiercią.
  • Nie da się wyjść z gry podczas dialogu w Game Over (pomijając opcje jak Menedżer Zadań).
  • Sposób zapisywania gry przez Flowey'ego przypomina zapisy wbudowane w emulatorach do gier konsolowych.
  • Jeżeli w momencie, gdy Flowey otoczy DUSZĘ pociskami, gracz wchodzi w nie celowo, zostanie on cofnięty do środka (Flowey cofnie zapis do tego momentu). Jeżeli zaczniesz robić to natarczywie, zdenerwuje się i będzie kazał graczowi przestać.
  • Podczas fałszywego intra, nazwa okna gry będzie ciągiem losowych znaków, lecz w menu gry zmieni nazwę na "Floweytale". Podczas walki nazwa okna będzie pusta.
  • Karta tarota Photoshop Flowey'a jest podpisana Omega Flowey, ponieważ została pierwotnie zaprojektowana przez fana, a Omega Flowey to najpopularniejsza fanowska nazwa owego bossa.
  • Karta Tarota Photoshop Flowey'a ma numer 16 i oznacza Wieżę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki