FANDOM

Spoiler
Ruins
Jesteś nowy w PODZIEMIU, co nie?
- Flowey

Zdecydowana większość fabuły Undertale ma miejsce właśnie w Podziemiu. Jest to wielka kraina pod Powierzchnią Ziemi, którą zamieszkują Potwory. Ludzie, włączając protagonistę, mogą wejść do Podziemia poprzez przełęcz w Górze Ebott. Wyjście jest jednak zablokowane Barierą umieszczoną tam przez nich samych wieki temu. Podziemie ma bardzo zróżnicowany klimat. Protagonista doświadcza chłodu Snowdin, wilgoci Wodospadu oraz gorąca i jałowości Hotland.

Historia Edytuj

WojnaLIP

Starcie potworów i ludzi

Wiele lat przed wydarzeniami Undertale, Potwory i Ludzie żyli razem na Powierzchni. Pewnego dnia Ludzie bezlitośnie zaatakowali Potwory i wszczęli Wojnę. Zwycięzcami okazali się Ludzie, a przegrani zostali wygnani do Podziemia. Została także wzniesiona Bariera blokująca wyjście Potworom, jednakże pozwalająca na wejście mieszkańcom Powierzchni. Potwory zaakceptowały swój los i żyły prostym życiem w Podziemiu.

Fallenchild

Pewnego dnia, człowiek imieniem Chara przeszedł przez Barierę i dostał się do Podziemia. Została ona znaleziona przez Asriela, syna Asgora i Toriel. Rodzina królewska przyjęła ją do swojego domu. Chara i Asriel stali się najlepszymi przyjaciółmi a para Asgore i Toriel traktowali ją jak swoje własne dziecko. Życie w Podziemiu nabrało kolorów gdyż potwory odzyskały nadzieję. Wszystko wydawało się sielanką aż do dnia w którym człowiek śmiertelnie zachorował. Człowiek zmarł, a razem z nim i nadzieja Potworów. Ostatnim pragnieniem Chary było zobaczyć Złote Kwiaty z jej rodzimej wioski, Asriel więc zaabsorbował jej duszę i przeszedł z jej ciałem przez Barierę. Ludzie na powierzchni widząc go trzymającego zwłoki dziecka pomyśleli, że to on je zabił, więc zaatakowali i śmiertelnie zranili Asriela. Ostatkiem sił wrócił do Podziemia i umarł. Jego DUSZA rozpyliła się po ogrodzie Złotych Kwiatów.

Od tego momentu Asgore zapragnął zemsty za jego syna i postanowił wypowiedzieć wojnę ludzkości. Zadeklarował, że zabije każdego człowieka, który wejdzie do Podziemia aby uzyskać jego DUSZĘ. Z siedmioma Bariera mogłaby zostać zniesiona. Jednakże, brutalna decyzja Asgore oburzyła Toriel tak bardzo, że zrzekła się swojej korony i odeszła od Asgore'a.

Ten władał więc Podziemiem sam, podczas gdy Toriel odeszła do Ruin, zabierając ze sobą ciało Chary. Z biegiem czasu, sześcioro innych dzieci wpadło do Podziemia. Wszystkie z nich Toriel próbowała zatrzymać w Ruinach i wszystkie z nich zostały zabite przez Asgore'a.

Ósmym Człowiekiem, który wpadł do podziemia jest Frisk. W przeciwieństwie do jego przeciwników, Determinacja Frisk była na tyle silna aby przebrnąć przez wszystkie przeszkody Podziemia, a nawet aby zaprzyjaźniać się lub znajdować wrogów wśród potworów. Ostatecznie, protagonista dociera do Zamku Asgore'a. Następnie na miejsce jedno z trzech wydarzeń, w zależności od poczynań bohatera:

  • W Neutralnej Ścieżce odbywa się walka pomiędzy protagonistą a Asgore'm. Po pokonaniu tego drugiego pojawia się Flowey, który zabija Asgore'a i zabiera sześć dusz. Dzięki nim jest w stanie przetransformować się w Photoshop Flowey'go. W pewnym momencie w walce DUSZE buntują się i zaczynają pomagać Frisk. Po pokonaniu Flowey'go, jest on zdany na łaskę (lub nie łaskę) protagonisty, któremu później w jakiś sposób udaje się przedostać przez Barierę. Sans dzwoni do Frisk i opowiada mu jak teraz wygląda sytuacja w Podziemiu. To co powie może być zarówno pokojowe jak i ponure w zależności od tego kogo zabił protagonista.
  • W Prawdziwej Pacyfistycznej Ścieżce Asgore jest zatrzymany przez Toriel. Wkrótce pojawia się więcej przyjaciół Frisk oraz Flowey, który atakuje ich i absorbuje sześć DUSZ. Oprócz nich absorbuje też dusze wszystkich potworów z Podziemia. Dzięki nim jest on w stanie odzyskać swoją pierwotną formę - Asriela Dreemurra. Frisk musi stoczyć z nim walkę, jednakże razem z duszami, Asriel odzyskał zdolność do współczucia i gdy zdaje sobie z tego sprawę, traci chęć do walki. Postanawia użyć swojej mocy do zniszczenia Bariery, a następnie oddaje wszystkim ich dusze. Jest świadom, że jego ciało powróci do formy Flowey'ego i błaga Frisk aby o nim zapomniał, po czym odchodzi. Potwory mogą wyjść na powierzchnię.
  • W Ludobójczej Ścieżce niektóre potwory próbują zatrzymać morderczy szał protagonisty, podczas gdy Alphys przeprowadza ewakuację. Po dotarciu do Asgore'a, protagonista zabija go jednym ciosem i brutalnie morduje Flowey'ego. Później ujawnione jest, że Frisk jest pod całkowitą kontrolą Chary, która ukazuje swoją prawdziwą, złowieszczą naturę. Chara wykorzystuje Frisk do zniszczenia świata.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki