Poradnik
Papyrus sprite navbox.png
Witaj czytelniku!

To, że tu jesteś znaczy zapewne, że poszukujesz informacji o drugiej lokacji w Undertale, zimnym Snowdin.

Wskazówki ogólneEdytuj

  • W jednym z pierwszych pokoi zobaczysz czerwone pudełko. Możesz do niego schować obiekty które przydadzą Ci się później (np. Spider Donut czy Butterscotch Pie) i wyjąć je w późniejszej lokalizacji. Więcej informacji
  • Glyde: ukryty boss znajdujący się na południe od zagadki z przełącznikami na lodzie. Pokonanie go nie jest niezbędne do przejścia którejkolwiek ścieżki, ale daje dość przydatną sumę 120 G.
  • Jeżeli nadal posiadasz Stick, możesz przeskoczyć walki z psimi przeciwnikami. Pamiętaj jednak, że nie otrzymasz wtedy żółtych napisów w ścieżce pacyfistycznej.
  • Gospoda w Snowdin.png
    Gospoda w Snowdin: możesz się "nadleczyć" (mieć więcej niż 100% HP, np. 30/20). Pomimo początkowej informacji o cenie 80 G pobyt ten okazuje się być darmowy.
  • Jeśli tyle nie masz, właścicielka pozwoli Ci spać tam za darmo.
  • Walka z Papyrusem: nie jest możliwe zginięcie w niej, ponadto po trzech próbach Papyrus pozwoli protagoniście przejść.
  • Użycie opcji "Flirt" z menu ACT na samym początku walki (w pierwszej turze) sprawi, że protagonista będzie mógł pójść na randkę ze szkieletem. Niewybranie jej z kolei sprawi, że dostępne będzie zwykłe spotkanie.
  • Igloo - skrót: na prawo od gospody znajduje się małe igloo. Wchodząc do niego, możesz szybko przejść przez Snowdin.

Przeciwnicy Edytuj

Przedmioty do zebraniaEdytuj

  • 30 G: przeszukując kupki śniegu obok psiej budy w końcu znajdziesz 30 G. Pamiętaj, lokalizacja pieniędzy jest przypadkowa i pojawia się po określonej liczbie interakcji.
  • 20 G: w czasie randki/spotkanie z Papyrusem możesz rozejrzeć się po jego domu. W zielonej kanapie po zbadaniu znajdziesz 20 G.

SklepyEdytuj

  • Sklep w Snowdin.png
    Sprzedawca ze Snowdin: ten króliczy potwór oferuje Ci dość przydatne obiekty w przystępnych cenach. Jej sklep znajduje się tuż obok gospody, przy pliku ZAPISu w miasteczku.
  • Tough Glove: zwiększa atak i kosztuje 50 G. Nieprzydatne na Ścieżce Pacyfistycznej jeżeli oszczędzasz przeciwników poprzez menu ACT.
  • Manly Bandanna: zwiększa obronę i kosztuje 50 G, przydatne na wszystkich ścieżkach.
  • Bisicle: obiekt leczący podwójnego użytku, przywraca po 11 HP. Przed walką z Papyrusem kosztuje 15 G, po niej - 30.
  • Cinnamon Bunny: przywraca 22 HP, czyli więcej niż protagonista może maksymalnie mieć na Ścieżce Pacyfistycznej. Dobrym pomysłem jest wzięcie kilku "na zapas" (oraz umieszczenie kilku w boxie ze względu na walkę z bossem z Wodospadu).

ZagadkiEdytuj

Lista rozwiązań znajduje się pod tym linkiem.

Pacyfistyczna ŚcieżkaEdytuj

  • Po walce z Papyrusem wróć pod jego dom i porozmawiaj z nim, aby odbyć z nim spotkanie.
  • Po telefonie od Undyne na moście prowadzącym do CORE, wróć do domu szkieletów i odbierz od niej list, a następnie dostarcz go Alphys.

Ludobójcza ŚcieżkaEdytuj

Room tundra3.png

Pierwszy pokój w którym możesz zabijać potwory.

  • Musisz zabić 16 potworów oraz Papyrusa. Pamiętaj także o zabiciu Snowdrake'a.
  • Potworem dającym najwięcej doświadczenia jest Glyde, można go zabijać wiele razy. Pamiętaj jednak, że im więcej potworów zostało zabitych, tym dłużej Glyde'owi zajmie pojawienie się (nawet do ok. 20 minut przy prawie pełnym liczniku).

Więcej z Fandomu