FANDOM

Spoiler

Prawdziwe Laboratorium (ang. True Lab) jest ukrytym fragmentem Laboratorium królewskiego naukowca Alphys. Można się tam dostać tylko na próbie zdobycia zakończenia Prawdziwej Pacyfistycznej Ścieżki.

Wygląd Edytuj

TrueLabInn

Gracz w drodze przez prawdziwe Laboratorium

W przeciwieństwie do jasnego i sterylnego Laboratorium, Prawdziwe Laboratorium jest bardzo ponure, brudne, ciemne i zamglone.

Jest ono w sino-niebieskawych kolorach i wydaje się być porośnięte grzybem. Nie wygląda na to, aby było używane. Jest wypełnione kłopotliwymi obiektami, w tym łóżkami, zlewami, lodówkami, wentylatorami ściennymi, lustrami i Złotymi Kwiatami. Jest tu nawet automat, wydający Popato Chisps.

Główna Historia Edytuj

Prawdziwa Pacyfistyczna Ścieżka Edytuj

Hej. Dzięki za pomoc tam wtedy. Wy... Wasze wsparcie znaczy dla mnie bardzo wiele. Mimo to... trudno mi o tym mówić, ale... Nie możecie sprawić by moje problemy tak po prostu zniknęły. Chcę być lepszą osobą. Nie chcę się już bać. Muszę być w stanie zmierzyć z własnymi błędami. Mam zamiar zrobić to teraz. Chcę żeby to było jasne. To jest mój problem, nikogo innego. Jeżeli już nigdy nie usłyszycie nic o mnie... Jeżeli chcecie poznać "prawdę", wejdźcie do pomieszczenia na północ od tej wiadomości. Wy wszyscy ostatecznie zasługujecie na to, aby wiedzieć co zrobiłam.
- wiadomość od Alphys przed wejściem do Laboratorium

Gdy protagonista zakończy randkę z Alphys, Papyrus dzwoni do bohatera i prosi go, aby ponownie spotkał się z Alphys w jej laboratorium. Po dotarciu do laboratorium, protagonista zauważa notkę przed wcześniej zamkniętymi drzwiami do "łazienki".

LmnBrd

Amalgamat Lemon Bread

Po przejściu przez drzwi, gracz zauważa windę, która psuje się zaraz po wejściu do niej. Po przejechaniu się nią, protagonista wkracza do "Prawdziwego Laboratorium", w którym znajdują się wpisy laboratoryjne, Amalgamaty i cztery klucze, które pozwalają uruchomić zasilanie oraz windę.

Po drodze gracz dowiaduje o eksperymentach Alphys na determinacji, duszach martwych potworów i Złotych Kwiatach. Efektem miało być wskrzeszenie umierających potworów (między innymi siostrę Shyren i matkę Snowdrake'a).

DTMaszyna

Maszyna do Ekstrakcji Determinacji

Podczas eksploracji Laboratorium, protagonista napotka dziwną maszynę, której forma bardzo przypomina Photoshop Flowey'ego, choć pustą i pozbawioną dodatkowych części. Jest to maszyna do Ekstrakcji Determinacji, której Alphys użyła do pobrania Determinacji z sześciu wcześniej zdobytych ludzkich dusz. Były to te same DUSZE, z których czerpał moc Photoshop Flowey.

Dodatkowo, w pokoju z wpisem numer 4, protagonista może odtworzyć kasety VHS, na których udokumentowana jest rozmowa między Toriel a Asgore'm, a także Asrielem i Pierwszym Człowiekiem. Taśmy te sugerują, że człowiek miał mroczniejsze tendencje niż można się było spodziewać, gdyż faktycznie próbował popełnić samobójstwo, aby zrealizować część swojego planu. Chciał on połączyć swoją duszę z Asrielem aby przekroczyć Barierę.

TrueLabTapeRoom

Pokój z taśmami VHS i wpisem numer 4.

Po tym wszystkim protagoniście udaje się przywrócić zasilanie windy i momentalnie zostaje otoczony przez Amalgamaty. Z opresji wybawia go Alphys, która przegania je mówiąc, że stają się agresywne tylko, gdy są głodne. Dziękuje protagoniście za pomoc i wspomina, że to nie Amalgamaty sprawiłyby jej zniknięcie lecz coś tchórzliwego co zamierzała zrobić. (Przypuszcza się, że to mogło być to samobójstwo). Gdy protagonista przechodzi do windy, wyjścia zamykają się. Bohater odbiera telefon od Asriela, który gratuluje mu.

Winda prowadzi prosto do Nowego Domu, w którym to winda do Core jest porośnięta bluszczem i protagonista nie może zawrócić. Potwierdza to, że warunki do ukończenia Prawidziwej Pacyfistycznej Ścieżki zostały spełnione.

Ludobójcza i Neutralna ścieżka Edytuj

Po pokonaniu Undyne the Undying, mówi ona protagoniście, że Alphys ewakuowała większość potworów do jakiegoś bezpiecznego miejsca, sugerując, że mogło to być właśnie Prawdziwe Laboratorium. W blisko Ludobójczym zakończeniu, Alphys rozmawia przez telefon z protagonistą i informuje go, że mimo tego, że powiedziała wszystkim prawdę o sobie, to i tak traktowano ją jak bohatera.

Koniec Ludobójczej ścieżki utwierdza, że ewakuacja była bezcelowa, gdyż Upadłe Dziecko i tak zniszczyło świat i zakończyło pętlę czasową.

Wpisy Laboratoryjne Edytuj

Wpisy Laboratoryjne mogą być znalezione na licznych panelach z całej podziemnej części laboratorium. Wpisy te zawierają istotne informacje na temat eksperymentów Alphys dotyczących DUSZ, Determinacji, Potworów i Flowey'ego. Istnieje 21 takich wpisów, włączając dwa niedostępne wpisy numer 17. Jeden z nich jest napisany prawdopodobnie przez W. D. Gastera. Wpis ten jest napisany czcionką Wing Dings i nie może być on odczytany zwykłymi metodami[1].

  • WPIS NUMER 1: To jest to... Czas zadzwonić do Króla tak, jak mnie o to prosił. Stworzę moc, która uwolni nas wszystkich. Wykorzystam moc DUSZY.
  • WPIS NUMER 2: Bariera jest zablokowana siłą DUSZ... Niestety, ta moc nie może być odtworzona sztucznie. Siła DUSZ może pochodzić tylko od czegoś, co kiedyś żyło, więc będę musiała posłużyć się tym, do czego mam dostęp... posłużę się DUSZAMI potworów.
  • WPIS NUMER 3: Jednakże, wydobycie DUSZY od żywego potwora wymagałoby bardzo potężnej mocy... A poza tym, od razu zniszczyłoby ciało jej właściciela. W przeciwieństwie do trwałości Ludzkich DUSZ... DUSZE większości potworów znikają zaraz po ich śmierci. Gdybym tylko mogła sprawić, żeby DUSZE potworów były trwalsze...
  • WPIS NUMER 4: Szukałam informacji o ludziach, aby dowiedzieć się czegoś o ich DUSZACH. Przestałam już przeszukiwać Zamek... i znalazłam te dziwne taśmy. Nie wydaje mi się, żeby ASGORE je oglądał... i nie sądzę, żeby powinien.
  • WPIS NUMER 5: Zrobiłam to. Używając odbitek, wydobyłam to z ludzkich DUSZ. Myślę, że to właśnie to, co pozwala przetrwać DUSZY po śmierci. Wola życia... Postanowienie zmiany swojego losu. Nazwijmy tę moc... "Determinacją".
  • WPIS NUMER 6: ASGORE poprosił wszystkich z poza miasta o potwory, które "upadły". Ich ciała dotarły dzisiaj, nadal są w śpiączce... Wkrótce oni wszyscy zmienią się w pył. Zastanawiam się, co się może stać gdy wszczepię w nich "determinację". Jeżeli ich dusze przetrwają po śmierci... Być może wolność jest bliżej niż wszyscy sądziliśmy.
  • WPIS NUMER 7: Potrzebne będzie naczynie do władania DUSZĄ potwora, gdy nadejdzie czas. Ostatecznie, potwór nie może wchłonąć DUSZY innego potwora, tak jak człowiek nie może wchłonąć DUSZY innego człowieka... Więc... co z czymś, co nie jest ani człowiekiem ani potworem?
  • WPIS NUMER 8: Wybrałam kandydata. Nie powiedziałam ASGORE'OWI, bo chcę mu zrobić niespodziankę. W środku jego ogrodu rośnie coś niezwykłego. Pierwszy Złoty Kwiat, który zakwitł przed wszystkimi innymi. Kwiat ze świata zewnętrznego. Ukazał się zaraz po odejściu królowej. Zastanawiam się... Co się stanie, gdy coś bez DUSZY zyska wolę życia?
  • WPIS NUMER 9: Sprawy nie mają się za dobrze. Żadne z ciał nie obróciło się jeszcze w pył, więc nie mogę uzyskać ich DUSZ. Powiedziałam ich rodzinom, że mogę oddać im te prochy na pogrzeby. Wszyscy zaczynają się pytać, co się dzieje. Co mam zrobić?
  • WPIS NUMER 10: Eksperymenty z naczyniem są porażką. Nie ma różnicy od prób kontrolnych. Nie ważne. I tak to tylko udręka. Nasiona po prostu przyklejają się i nie chcą odpuścić.
  • WPIS NUMER 11: Teraz kiedy Mettaton zrobił karierę już ze mną nie rozmawia. ...pyta się tylko kiedy dokończę jego ciało, ale boję się, że gdy to zrobię już nie będę mu więcej potrzebna... wtedy już nigdy nie będziemy przyjaciółmi. ...nie wspominając, że kiedy już próbuję się tym zająć to tylko się pocę.
  • WPIS NUMER 12: Nic się nie dzieje. Nie wiem co robić. Będę kontynuować wstrzykiwanie "determinacji". Chcę żeby to zadziałało.
  • WPIS NUMER 13: Jedno z ciał otworzyło oczy.
  • WPIS NUMER 14: Wszyscy, którzy upadli... ...obudzili się. Chodzą i zachowują się jakby nigdy nic się nie stało... Myślałam, że już po nich...?
  • WPIS NUMER 15: Wygląda na to, że badania trafiły w ślepą uliczkę... Ale mimo wszystko jest szczęśliwe zakończenie...? Wysłałam duszę i naczynie z powrotem do ASGORE'A. Zadzwoniłam do rodzin i powiedziałam im, że wszyscy żyją. Wysyłam ich jutro do domu. : )
  • WPIS NUMER 16: nie Nie NIE NIE NIE NIE
    • WPIS NUMER 17 (Alphys): fizyczne formy potworów nie są w stanie utrzymać "determinacji" tak jak ludzie. z jej nadmiaru nasze ciała zaczynają się rozpadać. wszyscy stopili się w całość.
    • WPIS NUMER 17 (Gaster):

CIEMNO CIEMNIEJ JESZCZE CIEMNIEJ
CIEMNOŚĆ WCIĄŻ SIĘ ROZRASTA
CIENIE TNĄ GŁĘBIEJ
FOTON ODCZYTUJE NEGATYWNIE
TEN NASTĘPNY EKSPERYMENT WYGLĄDA
BARDZO
BARDZO
INTERESUJĄCO
...
CO WY DWAJ/DWOJE O TYM SĄDZICIE?

  • WPIS NUMER 18: kwiat zniknął.
  • WPIS NUMER 19: rodziny wciąż dzwonią i pytają, kiedy wszyscy wrócą do domu. co mam im powiedzieć? nie odbieram już nawet telefonu.
  • WPIS NUMER 20: ASGORE zostawił mi dziś pięć wiadomości. cztery o tym, że jest zły. jedną o tym, że sądzi że ta urocza filiżanka jest podobna do mnie. dzięki asgore.
  • WPIS NUMER 21: teraz spędzam cały swój czas na wysypisku śmieci. to mój żywioł.

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje glitch, w którym to po wyrzuceniu niebieskiego klucza, nie widać go na podłodze, ale można go podnieść.
  • Filiżanka wspomniana we wpisie numer 20, znajduje się na biurku Alphys w Laboratorium.
  • Jeżeli protagonista położy się do jednego z łóżek w Prawdziwym Laboratorium i pozostanie w nim przez chwilę, pojawi się Amagamat, który go przykryje i pogłaszcze po głowie.
  • Jeżeli protagonista dotrze do pokoju z lodówkami przed włączeniem wentylacji, mgła zniekształci jego obserwacje. Lodówki będą opisane "To jakiś chłodny, prostokątny obiekt". Inne obserwacje to:
    • "Jest tu coś... Wydaje się, że oddycha."
    • "Jest tu coś... Wydaje się, że to drzewo z dojrzałymi, pysznymi owocami."
    • "Jest tu coś... Wydaje się ciepłe i wilgotne."
    • "Jest tu coś... Coś na kształt człowieka"
      • Przypuszcza się, że ta człowiekopodobna postać to widmo W. D. Gastera, poprzedniego królewskiego naukowca. Postać ta może być także wyżej wspomnianym, szczupłym Amalgamatem, który przykrywa Frisk. Pozostałe trzy obserwacje odnoszą się do Matki Snowdrake'a, którą spotyka się tam po włączeniu wentylacji.
    • Ekrany wpisów numer 8 i 18 wyświetlają czerwone uśmieszki zamiast zielonych linii tak jak w pozostałych wpisach. Jest tak prawdopodobnie dlatego, że wyświetlają one historię Flowey'go, który maskuje swoje mroczne intencje niewinnym uśmiechem.
    • W Epilogu Prawdziwej Pacyfistycznej Ścieżki można zauważyć, że niebieski znak i przełącznik światła są zamienione miejscami.

Przypisy Edytuj

  1. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=520337707

Więcej z Fandomu

Losowa wiki