Toriel sprite Ta strona jest obecnie w czasie edycji, pracuje nad nią Sandy97. Prosimy nie edytować tego artykułu dopóki ten szablon nie zniknie (za wyjątkiem małych poprawek ortograficznych, gramatycznych itd).
Poradnik
Toriel sprite navbox
Witaj czytelniku!

Znajdziesz tutaj wskazówki dotyczące przejścia przez pierwszą lokalizację dostępną w Undertale, którą są Ruiny.

Przed rozpoczęciem gry dobrze jest przeczytać Wstęp zawierający podstawowe informacje na temat mechaniki gry.

Wskazówki ogólneEdytuj

  • Spider Bake Sale: u pająków możesz zakupić Spider Cider i Spider Donut, obiekty przywracające punkty życia. Warto kupić choć jeden i zachować go na później (nie konsumować), pomoże Ci to w pewnej walce.
  • Butterscotch Pie: pomimo jego ogromnej użyteczności, warto go sobie zostawić na koniec gry.
  • Aby uzyskać Butterscotch Pie, należy położyć się spać w domu Toriel w pokoju, do którego nas przyprowadzi. Gdy protagonista obudzi się, na podłodze będzie leżał kawałek ciasta, który należy podnieść.
  • Zmiana koloru oszczędzania: jeżeli chcesz, rozmawiając z trzecią żabą z pokoju po środku Ruin o żółtym kolorze oszczędzania, możesz go zmienić kolejno na biały i różowy. Pamiętaj, że biały tekst będzie nierozróżnialny od zwykłego i może Ci utrudnić rozgrywkę. Zmiana ta nie ma żadnego wpływu oprócz stylistycznego.
  • Stick i Bandage - Twoja postać domyślnie wyposażona jest w te dwa przedmioty. Podczas kiedy dość szybko zdobędziesz silniejsze bronie, warto zachować te dwie: Stick pomoże Ci zakończyć walki z psimi postaciami, a Bandage zapewnia udaną ucieczkę (jeżeli nie grasz w Hard Mode); ponadto, może być skonsumowany, przywracając 10 HP.

Przedmioty do znalezieniaEdytuj

SklepyEdytuj

  • Spider Bake Sale:
    • Spider Donut: kosztuje 7 G, przywraca 12 HP.
    • Spider Cider: kosztuje 18 G, przywraca 24 HP.

PrzeciwnicyEdytuj

ZagadkiEdytuj

Lista rozwiązań zagadek znajduje się pod tym linkiem.

Ludobójcza ŚcieżkaEdytuj

Room ruins7
  • Należy zabić 20 potworów oraz Toriel.
  • Pamiętaj, że w tym momencie przy punkcie zapisu nie pokazuje się jeszcze licznik; także w menu statystyk pojawi się dopiero po określonej ilości zabitych potworów, nie od razu.
  • Na tej ścieżce Toriel ginie od jednego uderzenia i jej dialog różni się od tego w Neutralnej Ścieżce.
  • Można się przygotować do walki z potężnym bossem z późniejszego regionu poprzez zdobycie większego poziomu. Potworem, który daje najwięcej EXP jest Loox. Zabijając tylko/głównie jego będziesz mieć wyższy poziom.
  • Jeżeli natomiast nie zależy Ci na wyższym poziomie, możesz zaoszczędzić czas wypełniając licznik zabójstw w pierwszym pomieszczeniu, w którym się pojawiają (zdjęcie po prawej).

Więcej z Fandomu