FANDOM

hOI! wituj w... SKLEPIE TEM!!!
- właścicielka Tem Shop

Tem Shop (pol. Sklep Tem) to sklep w Undertale, który można znaleźć w Tem Village. Znajduje się on na terenie Wodospadu. Temmie z Tem Shop mówi w sposób identyczny do pozostałych Temmie, czyli z wieloma błędami.

Jest to jedyny sklep w grze, w którym można nie tylko kupować, ale i sprzedawać przedmioty, co często spotyka się z zachwytem ze strony sklepikarki. Istnieje 1/8 szansy, że protagonista będzie mógł negocjować się ze sprzedawcą o dany przedmiot. Jeżeli bohater odmówi sprzedaży, Tem podniesie proponowaną sumę. Jeżeli protagonista ponownie odmówi, Tem odpowie prawidłowo po angielsku. Wypowiedź będzie zależna od tego, czy opłacono już studia Temmie.

Opis Edytuj

Sprzedawca jest typowym przedstawicielem Temmie, ale z drobnymi różnicami; ma jasnoszare włosy zamiast czarnych i koszulkę w niebiesko-żółte paski, zamiast zwykłej niebieskiej. Kiedy opłacimy studia Temmie, założy studencki biret.

Na półkach w Tem Shop znajduje się: gałąź, kość, świecący, fioletowy eliksir i dwie wiszące na ścianie skarpety, różniące się wielkością i kolorem. Z lewej strony, na czymś, co wygląda jak kartony, możemy zobaczyć zdjęcie Annoying Doga. Te przedmioty nie mogą być kupione przez protagonistę - są w sklepie raczej w celach dekoracyjnych. "Blat" sklepu jest tak naprawdę kartonowym pudłem z namalowanym na żółto i niebiesko napisem "TEM SHOP".

Główna fabuła Edytuj

Neutralna i Prawdziwa Pacyfistyczna ŚcieżkaEdytuj

Sprawdź też: Temmie VillageEdytuj

Prowizoryczny sklepik, który znajduje się w Temmie Village. Jest ukryty w Wodospadzie, można do niego dojść tylko nieoświetloną ścieżką w pokoju z grzybami (na wschód od sklepu Gersona). O istnieniu Temmie Village można się dowiedzieć jedynie od Gersona, który poleci protagoniście iść do Temmie Village, jeśli spróbujemy sprzedać mu swoje przedmioty; od River Person, który da nam wskazówkę jak się tam dostać i Undyne, która również mówi protagoniście, gdzie się znajduje te miejsce, ale radzi mu tam nie iść.

Prowadzony jest przez Temmie o imieniu Temmie. Do wejścia do sklepu zapraszają protagonistę dwie tabliczki przed wejściem. Jest na nich napisane jakim to świetnym miejscem jest Tem Shop.

Kiedy spyta się Temmie o jej imię to odpowie, że nazywa się Temmie, a ich historia jest bardzo głęboka (nie podając oczywiście żadnych szczegółów).

Można opłacić studia Temmie. Kiedy ukończy ona naukę, będzie w stanie sprzedać Temmie Armor gdyż, jak sama twierdzi, nauczyła się tego na studiach.

Ludobójcza ŚcieżkaEdytuj

Dialogi i ogólna postawa sprzedawcy w Tem Shop pozostaje niezmienna. Niezależnie jak wiele potworów zabił protagonista, nadal może kupować i sprzedawać w nim przedmioty. Jedyną różnicą w ścieżce są towary Temmie (można kupić "premiem" Temmie Flakes za 1000G) i muzyka w sklepie (jest wolniejsza, tak jak inne utwory na Ludobójczej Ścieżce). W tej ścieżce nie można zapłacić za studia Temmie, więc zakupienie Temmie Armor nie jest możliwe.

Dialogi Edytuj

Uwaga! Poniżej znajduje się fanowskie tłumaczenie. Oryginalny tekst znaleźć można tutaj.

Ciekawostki Edytuj

  • "Tem Shop" to gra słowna od Item Shop, powszechnie znana w grach RPG.
  • Eliksir może być nawiązaniem do pracy dyplomowej Temmie Chang pod tytułem Potion Shop
  • Nie jest potwierdzone jakiej płci jest Temmie, ale bazując na tym, że postać ta jest avatarem i została stworzona przez wyżej wspomnianą Temmie Chang, która jest kobietą, można przypuszczać, że Temmie z gry jest tej samej płci.
  • Temmie obniża cenę Temmie Armor za każdym razem, gdy protagonista umiera. Oznacza to, że Temmie jest jedną z nielicznych postaci, która jest świadoma możliwości bohatera do ZAPISu. Pozostałymi takimi bohaterami są Flowey i Sans.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki