FANDOM

UNDERTALE

Logo UNDERTALE

"Przyjazna gra RPG, w której nikt nie musi zginąć."
- Trailer Undertale

Undertale jest grą fabularną, stworzoną przez niezależnego twórcę Toby'ego Foxa na silniku Game Maker: Studio. Została wydana na komputery z systemem Windows od Microsoft, oraz Mac OS X od Apple 15 września 2015 rok, a od 14 sierpnia 2017 roku jest dostępna na systemy ps4 i ps vita. Gra została przyjęta niezwykle ciepło przez recenzentów.

Rozgrywka Edytuj

Undertale jest grą fabularną, która zawiera wiele tradycyjnych mechanik widzianych w innych grach RPG, jednak z kilkoma różnicami, które dostrzec można szczególnie w systemie walki. Ten w Undertale odbywa się turowo. Aby przetrwać, musimy unikać ataków przeciwnika, który próbuje zadać obrażenia naszej duszy, reprezentowanej przez czerwone serduszko. Podczas tury gracza mamy do wyboru kilka opcji, między innymi takie, które mogą zmienić nastrój przeciwnika. Istnieje również opcja zaatakowania wrogiej istoty, jednak może to negatywnie wpływać na postrzeganie nas przez napotkane postacie. Możemy również korzystać z przedmiotów zdobytych wcześniej. Zakończyć walkę możemy za pomocą opcji Litości, lub wykańczając wroga.

Historia Edytuj

Dawno temu, na ziemi panowały dwie rasy: Ludzie i Potwory. Pewnego dnia wybuchła między nimi wojna. Po długiej bitwie, zwycięstwo odnieśli ludzie. Najwięksi z magów zamknęli Potwory w podziemiach za pomocą magicznej bariery. Jednak nie jest ona idealna, bowiem można do niej wejść, ale nie możliwe jest wydostanie się z niej.

Wiele lat później, w roku 201X, ludzkie dziecko postanawia wspiąć się na górę Ebott, w swoich własnych, tajemniczych celach. Mówi się, że ci którzy wspięli się na górę, już nigdy nie wrócą. Dziecko po odkryciu wielkiej dziury wpada w nią, gdy próbuje się jej bliżej przyjrzeć. Tak zaczyna się przygoda.

Bohater, zaczyna swoją przygodę w Ruinach, aby wkrótce spotkać kwiatka, identyfikującego się jako Flowey, który próbuje zabić naszego protagonistę dla własnej rozrywki. Jego plan zostaje jednak udaremniony przez Toriel, strażniczkę Ruin. Uczy ona dziecko jak rozwiązywać różne łamigłówki i konflikty czekające na gracza. Prędko zdajemy sobie sprawę że naszym głównym celem staje się opuszczenie podziemi.

Proces tworzenia Edytuj

Undertale zostało stworzone przez Toby'ego Foxa. 2 maja 2013 roku wysłał kopię wersji demonstracyjnej do serwisu Fangamer. Gra spotkała się z pozytywnymi recenzjami, a demo zostało upublicznione 23 maja 2013.

Undertale zostało ufundowane za pomocą strony Kickstarter z celem $5,000. Fundowanie zakończyło się z kwotą $51,124 od 2,398 osób.

ŁatkiEdytuj

Główny artykuł: Undertale/Lista zmian

Do tej pory ukazała się tylko jedna łatka do Undertale; UNDERTALE v1.001.

Galeria wideoEdytuj

Undertale Greenlight Trailer01:21

Undertale Greenlight Trailer

UNDERTALE Release Trailer01:15

UNDERTALE Release Trailer

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy wpiszesz www.undertale.net zamiast www.undertale.com , pojawi się : Buy UNDERTALE from WWW.UNDERTALE.COM będzie wtedy słychać Dogsong,z prawej na lewą będzie biegło pełno psów (annoying dogs).A na karcie będzie widoczne : wow,wrong site,kid

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki