Fandom

Undertale Wikia

Undertale Demo

338stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
UndertaleDemo.png
cóż, to jest tylko demo, więc... nigdy?
- Sans

Undertale Demo wyszło 23 maja 2013 roku[1][2], stając się możliwym do pobrania z oficjalnej strony gry.

OpisEdytuj

Wejściedoruin-demo.png

Wejście do Ruin w demo. O wiele mniej szczegółowe.

Undertale Demo jest bardzo krótkie, zawiera mało detali i ma większą ilość błędów w porównaniu do pełnej gry. Zaczyna się, gdy protagonista spada do Podziemia, a kończy, gdy protagonista wysłucha osądu Flowey'ego po walce z Toriel.

Toby Fox oświadczył, że w wersji demo szansa na spotkanie potwora w pierwszej lokacji jest większa, niż w pełnej grze. W demo, EXP może być zdobywany zadając obrażenia przeciwnikom, bez konieczności zabijania ich.

ZakończeniaEdytuj

  • Prawdziwa Pacyfistyczna Ścieżka: Flowey wywoła ten sam dialog, co na Ścieżce Pacyfistycznej w pełnej grze. Jednakże, w napisach końcowych pojawi się Sans i Papyrus.
  • Neutralna Ścieżka: Flowey wywoła odpowiedni dialog, zależny od poczynań gracza, który znajduje się również w pełnej grze. Dialogi opisane są na stronie Flowey'ego na wiki.
  • Ludobójcza Ścieżka: Flowey wywoła taki sam dialog, jak przy przechodzeniu ścieżki w pełnej wersji. Napisy końcowe wyświetlają czerwony tekst "To było fajne. Dokończmy to.".

PrzewodnikEdytuj

Undertale Demo posiada przewodnik, który opisuje mechaniki gry i niektóre postacie. Wygląd przewodnika jest zależny od działań podjętych podczas gry w demo:

  • Zabito Toriel: Ostatnia strona przewodnika wyświetli uśmiechającego się złowieszczo Flowey'ego i wiadomość "Hahaha... Nawet nie próbowałeś jej oszczędzić. Ty morderco.".
  • Oszczędzono Toriel: Flowey zniknie z ostatniej strony, a zamiast niego wyświetlony będzie tekst "Nie bądź taki pewien siebie.".
  • Ludobójcza Ścieżka: Zawartość stron przewodnika oprócz pierwszej i ostatniej zmienia się na logo Undertale z napisem "To było fajne. Dokończmy to.".

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa gry w trybie okienkowym to UnderTale zamiast UNDERTALE.
    • Toby Fox wspomniał, że rozmiar liter w nazwie gry jest wciąż kanoniczny.[3]
  • Przewodnik został usunięty z pełnej wersji gry; częściowo z powodu, że był zbyt skomplikowany, aby go używać, i częściowo z powodu tego, że program GameMaker Studio miał ograniczenia co do edytowania zewnętrznych plików.
  • W demo można użyć wszystkich imion, nawet tych, które zostały zabronione w pełnej wersji.
  • W pełnej grze, jeśli Toriel zginęła, a protagonista położy się do snu w jej domu, zostaną wyświetlone dwie wiadomości; w demo wyświetla się tylko jedna z nich.
  • Jeśli protagonista powróci do punktu, gdzie zaczął grę, Toriel będzie stała na łożu złotych kwiatów, gdzie protagonista jest widziany po raz pierwszy. Powie protagoniście, aby się o nią nie martwił, oraz, że ktoś musi doglądać kwiatów.
  • Wciskanie kombinacji klawiszy Alt+Tab podczas ruszania się nie ma wpływu na walki z potworami oraz animację chodzenia.
  • Zdekompilowane demo ukazuje wiadomość od twórcy gry, mówiącej, aby nie rozpowszechniać zawartości gry, dopóki nie wyjdzie pełna wersja, oraz aby nie zdradzać dalszej fabuły innym.
  • Gdy wszystkie wymagane potwory do Ludobójczej Ścieżki są zabite, ale Vegetoidy w pokoju "gdzie jest tylko jeden przełącznik" zostaną zabite po spełnieniu wymagań, wydarzenia potoczą się w kierunku Neutralnej Ścieżki.
    • Zabijając te Vegetoidy, można podwyższyć swoje LV ponad limit.
  • Pierwsza scena w wprowadzeniu do gry zawiera Looxa zamiast Potwora Przywódczego. Podobnie jest w czasie fałszywego wprowadzenia przed walką z Photoshop Flowey'm na Neutralnej Ścieżce.
  • Naciśnięcie klawisza "C" podczas, gdy pojawia się dymek z "!" sygnalizujący potyczkę z potworem, zapobiega rozpoczęciu się walki.
  • Gdy licznik zabójstw na Ludobójczej Ścieżce został zaspokojony, gra utwór Your Best Friend zamiast piosenki znajdującej się w pełnej grze.
  • Zepsucie ZAPISu spowoduje ukazanie się Pokoju 271 zamiast pokoju 326 z biegającym psem.
  • W przypadku potworów, które mogą być oszczędzone, opcja "SPARE" nie jest podświetlana na żółto.
  • Gra, jeśli jest w trybie okienkowym, nie może być zamknięta standardowym systemowym przyciskiem do zamykania okien.

GaleriaEdytuj

Galeria wideoEdytuj

UNDERTALE Demo Broken Save00:43

UNDERTALE Demo Broken Save

PrzypisyEdytuj

  1. "Demo zostało wydane." UnderTale, 23 maja 2013 roku. Twitter.
  2. "demo zostało wydane!" Toby Fox, 23 maja 2013 roku. Twitter.
  3. "Każdy rozmiar liter jest kanoniczny. Undertale. UnderTale. UNDERTALE." - Toby Fox, 14 stycznia 2015. Twitter.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki