FANDOM

Wyjaśniacz Echo Kwiatów

Jest to rybo-podobny stwór, który wyjaśnia protagoniście czym są Echo Kwiaty. Jeśli bohater najpierw porozmawia z nim, Echo Kwiat powtórzy jego ostatnie słowa, natomiast jeśli najpierw porozmawia się z kwiatem, będzie można usłyszeć to jak mówi, że wyjaśnianie Echo Kwiatów to jego przeznaczenie.

Jeśli porozmawia się z nim po tych słowach, powie on, żeby nigdy nie ufać kwiatowi, co może sugerować, że czuje się zawstydzony przez to, że uważa to za swój cel życiowy. Twierdzi również, że jest to jeden ze stałych tego świata co może być aluzją do Flowey'ego.

Loren

Co to gwiazda? Możesz tego dotknąć? Możesz to zjeść? Możesz to zabić? Czy Ty jesteś gwiazdą?
- Dialog Loren

Jest to ciekawski potwór, który zadaje protagoniście wiele pytań na temat gwiazd. Jeśli bohater ma ze sobą parasolkę, jego dialog się zmieni. Loren został zaprojektowany przez Colina MacDougall.

Ferry

To potwór który pojawia się w Wodospadzie. Wyglądem przypomina małą, płaską, fioletową twarz która zawsze wygląda jak emotikona "-w-". Dzięki niemu, protagonista może się przedostać z jednej części Wodospadu na drugą. Za każdą podróż, Ferry płaci bohaterowi 3G w podzięce za nadepnięcie na jego twarz.

Onionsan

Onionsan to duży, wodny potwór którego można spotkać w Wodospadzie. Wyglądem przypomina olbrzymią ośmiornicę która kształtem przypomina cebulę. Ma także duże oczy podobne do tych, które mają postacie z anime.

Onionsan mówi, że Wodospad to jego najbardziej ulubione miejsce, jednak wyraża zaniepokojenie tym, że woda tak szybko się zanieczyszcza. Wspomina także o tym, że jego przyjaciele przenieśli się do zatłoczonego akwarium w mieście oraz, że chciałby do nich dołączyć, ale niestety nie ma tam dla niego miejsca. Pomimo tego, Onionsan stara się pozostać pozytywnym oraz mówi, że Undyne wszystko naprawi i któregoś dnia zamieszka w oceanie.

Jeśli protagonista będzie przechodził przez pomieszczenie z Onionsanem, ten powie, że zamierza założyć kapelę o nazwie Red Hot Chibi Peppers, chociaż nie potrafi nawet śpiewać czy grać na jakimkolwiek instrumencie. Potem spyta się bohatera czy myśli, że kiedykolwiek zespół stanie się sławny. Po wybraniu opcji Nie, Onionsan zniknie i nie pojawi się, gdy protagonista ponownie wróci do pokoju. Jeśli wybierze się opcję Tak, Onionsan dalej będzie podążał za protagonistą, tak jak zwykle.

Na napisach końcowych prawdziwej pacyfistycznej ścieżki, można zobaczyć go w wodzie na plaży.

Małżowa Dziewczyna

To rzadki NPC który pojawia się tylko, jeśli wartość Fun jest pomiędzy 80 a 89 a LV jest mniejsze niż 8. Może być znaleziona niedaleko domu Napstablooka. Mówi o swojej sąsiadce, Suzy[1] (która nigdy nie pojawia się w grze) i proponuje, aby protagonista się z nią zaprzyjaźnił. Zwraca uwagę na fakt, że bohater nie wie gdzie jest Suzy, ale podkreśla, że los znajdzie sposób niezależnie od tego.

Mały Ptak

To mała kaczuszka, który przenosi protagonistę na drugą stronę szczeliny w Wodospadzie. Według Undyne ten ptak potrafi przenieść każdego przez tę szczelinę i nigdy nie mówi nie, ani nigdy nawet nie pomyślał o poddaniu się. Mówi także, że gdy była młodsza to ją podrzucił, chociaż zabrało mu to ponad godzinę.

Na Ludobójczej Ścieżce ptak nie pojawia się, natomiast w napisach końcowych Pacyfistycznej Ścieżki, można go zauważyć jak lata nad Papyrusem.

Ślimaki

Są to ślimaki które zamieszkują Farmę Ślimaków rodziny Blooków.

Ślimak 1

To ślimak z długim nosem i wąsami. Mówi protagoniście, aby był silny i zaszedł daleko na swojej drodze. Większość jego dialogu to gry słowne od Długi oraz Rozszerzony nawiązując do swojego nosa.

Ślimak 2

Zawsze leży na plecach i nosi muszlę na brzuchu. Mówi, że długo go nie było w drugim domu.

Ślimak 3

Wydaje się, że stracił muszlę lub sprzedał ją drugiemu ślimakowi. Liczy bilety.

Wioska Temmie

Wioskę Temmie zamieszkują głównie Temmie.

Bob (1)

To jeden z czterech Temmie znajdujących się przy wejściu do wioski. Wydaje się, że jest postacią stworzoną dla żartu, gdyż jako jedyny mówi "Cześć, jestem Bob" w poprawnym angielskim. Na końcu Pacyfistycznej Ścieżki będzie on mówił o swoich przemyśleniach na temat zniszczenia bariery. Rozmawianie z nim wymusi powiedzenie "To jest najlepszy rozwój wydarzeń, nie?"

Ragel (2)

Grzybowy taniec, Grzybowy taniec, Cokolwiek to może oznaczać.
- Ragel

Gdy porozmawiamy z nim, Ragel wykona dla nas grzybowy taniec (z własną muzyką), w którym kołysze się na boki ze zgiętymi rękami. Jego wzrok jest skierowany na ziemię, przez co jego nozdrza mogą początkowo wydawać się oczami, aż do momentu, gdy pod skończonym tańcu uniesie głowę i pokaże swoje prawdziwe oczy. Następnie wypowiada kwestię, która różni się w zależności od wcześniejszych działań protagonisty w grze.

  • Na Neutralnej Ścieżce, jeśli bohater nie zabił żadnego potwora, martwi się, że nie dostanie się na powierzchnię (nawet jeśli Bariera zostanie zniszczona), ponieważ zakorzenił się już w tym miejscu.
  • Jeśli bohater zabił co najmniej jednego potwora, zacznie sugerować, że protagonista zgrzeszył. Przy próbie ponownego nawiązania rozmowy powie nam, że mamy z nim więcej nie rozmawiać.
  • Rozmawiając z nim na Prawdziwej Pacyfistycznej Ścieżce, jeśli Bariera zostanie już zniszczona, powie nam, że jest szczęśliwy, ponieważ znalazł kogoś, kto przeniesie go na powierzchnię.

Zaprojektował go Alexander Sward.

Stary Zagadkowicz

Ten cyniczny, stary potwór wyraża swoje niezadowolenie współczesnymi zagadkami. Podkreśla, że dzisiejsze dzieci są beznadziejne i krytykuje próbę rozwiązania przez protagonistę jego zagadki z pudłem. Nie ważne w jaki sposób przesuniemy pudło, potwór i tak zawsze nas skarci. 

Papyrus bardzo szanuje Starego Zagadkowicza, czego możemy się dowiedzieć przez rozmowę telefoniczną.

Stary Zagadkowicz został zaprojektowany przez Summer Wine.

Przypisy

  1. Ma na imię Suzy. Zdaje mi się, że wy dwaj powinniście zostać przyjaciółmi. - Małżowa Dziewczyna